Proiectul privind Învatamântul Secundar (ROSE)

Schema de Granturi pentru Licee

Beneficiar: Colegiul ”Emil Negrutiu” Turda

Titlul subproiectului: “IMPLICA-TE IN PROPRIA REUSITA”

Acord de grant nr. 793/ 13.10.2020 

 

COMUNCAT DE PRESĂ PROIECT ROSE,

30.01.2022

 

Colegiul „Emil Negrutiu”, Turda, judetul Cluj, cu sediul în localitatea Turda, str. Agriculturii, nr. 27, jud. Cluj, cod SIIIR 1261102341, tel 0264-312637, reprezentat prin doamna Gavrilescu Timea Karola,

este  beneficiarul unui grant finantat din Schema de granturi pentru licee, derulata în cadrul Proiectului privind Învatamântul Secundar - ROSE, proiect finantat conform Acordului de Împrumut nr. 8481-RO semnat între Guvernul României si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare si ratificat prin Legea nr. 234/2015, în scopul realizarii Subproiectului intitulat “IMPLICA-TE IN PROPRIA REUSITA”.

 

Obiectivul general al proiectului: Cresterea eficientei interne a liceului de a actiona cu succes în directia reducerii ratei de abandon scolar si a absenteismului pentru o integrare mai buna în învatamântul formal,  care sa conduca la cresterea procentului de absolvire a liceului si al celui de promovare a examenului de bacalaureat.

 

Obiectivele specifice ale proiectului:

OS 1. Reducerea numarului de corigenti/repetenti de pe fiecare nivel de studiu (cls. IX- XII) cu o rata anuala de 1% pe orizontul de timp 2019-2022, respectiv 3% pana la finalul proiectului.

OS 2. Cresterea procentului de promovabilitate la examenul de bacalaureat cu 1% fata de anul anterior, în perioada 2019-2022, respectiv 3% pana la finalul proiectului.

OS 3. Cresterea cu un procent anual de 1% a numarului de absolventi din anii terminali înscrisi la examenul de bacalaureat în perioada 2019-2022, respectiv 3% pana la finalul proiectului.

 

Beneficiarii directiai proiectului sunt în primul rând elevii înmatriculati în clasele IX-XII în perioada octombrie 2020- august 2022, care vor beneficia de consultata în pregatirea pentru examenul de bacalaureat si de consiliere, îndrumare si orientare în cariera, dupa cum urmraza:

-        elevi proveniti din grupuri dezavantajate (copii/tineri de etnie roma, copii/tineri din zone dezavantajate socio-economic, copii/tineri proveniti din familii dezorganizate);

-        elevi cu performante scolare foarte modeste sau marcati de esec scolar cognitiv;

-        elevi lipsiti de supraveghere parentala adecvata, ca efect al plecarii parintilor în strainatate, autoritatea redusa a celor ce se substituie parintilor;

-        elevi care prezinta riscul abandonului scolar, ca efect al absenteismului sau al caderii sub influenta unor grupuri cu efect perturbator;

.1 . Organizarea unor activitati, ore de remediere la clasele IX – XII în vederea reducerii numarului de corigenti/repetenti si a abandonului scolar

 

In anul I de implementare (ianuarie 2021-septembrie 2021)

1. Activitatile remediale s-au desfasurat conform planificarii si graficului de activitati. A avut loc derularea unor activitatipedagogice si de sprijin oferite elevilor în cadrul unor ore suplimentare, care sa stimuleze interesul acestora pentru scoala, cunoastere si propria dezvoltare astfel încât sa determine reducerea la un procent minim efectele negative care conduc la corigenta, repetentie si în final la abandon scolar.

2. Au fost  organizate sesiuni de consultatii la diferite discipline conform problemelor de învatare identificate pe parcursul anilor de studiu de profesorii de la ficare clasa.

3. S-a acordat o importanta deosebita identificarii în permanenta a lacunelor existente în ceea ce priveste cunostintele elevilor si capacitatii acestora de acoperire a lor concomitent cu procesul de achizitie de noi cunostinte. În acest sens profesorii au urmarit  ritmic pe parcursul perioadei de raportare  evolutia tuturor elevilor prin aplicarea unor teste de evaluare specifice.

4. Numarul întâlnirilor si orele realizate sunt conform planificarii si descrierilor din cererea de finantare.  Au fost organizate 6 sedinte pe luna (timp de 6 luni-in iulie 2021 si agust 2021 nu s-au desfasurat activitati) a câte doua ore fiecare, adica numar 12 ore în total/ disciplina/ luna.Disciplinele vizate au fost  Matematica, Limba si literatura româna, Biologie si Geografie prin alocarea unui numar total de 48 de ore în total pe luna repartizate astfel: 12 ore/luna/matematica, 12 ore/luna/limba româna, 12 ore pe luna/biologie, 12 ore pe luna/geografie.

5. Lunile (perioadele) în care s-a derulat aceasta activitate sunt: ianuarie 2021-septembrie 2021, exceptie lunile  iulie 2021 si august 2021 in care  nu s-au desfasurat activitati. In lunile ianuarie 2021-aprilie 2021 activitatile s-au desfasurat online iar în celelalte luni activitatile s-au desfasurat în salile de clasa.

6. Rezultatele propuse pentru întreg anul I: derularea unor activitati pedagogice si de sprijin oferite elevilor în cadrul unor ore suplimentare, care sa stimuleze interesul acestora pentru scoala, cunoastere si propria dezvoltare astfel încât sa determine reducerea la un procent minim efectele negative care conduc la corigenta, repetentie si în final la abandon scolar. Prin aceasta activitate s-a urmarit atingerea în principal a OS 1. Reducerea numarului de corigenti/repetenti de pe fiecare nivel de studiu (cls. IX- XII) cu o rata anuala de 1% pe orizontul de timp 2020-2022, respectiv 3% pana la finalul proiectului; dar va avea un impact favorabil si în vederea atingerii OS 2. Cresterea procentului de promovabilitate la examenul de bacalaureat cu 1% fata de anul anterior, în perioada 2020-2022, respectiv 3% pana la finalul proiectului.

Rezultatele propuse pentru întreg anul I s-au realizat.

 

In anul II de implementare (octombrie 2021-decembrie 2021)

 

1. Activitatile remediale s-au desfasurat conform planificarii si graficului de activitati. A avut loc derularea unor activitatipedagogice si de sprijin oferite elevilor în cadrul unor ore suplimentare, care sa stimuleze interesul acestora pentru scoala, cunoastere si propria dezvoltare astfel încât sa determine reducerea la un procent minim efectele negative care conduc la corigenta, repetentie si în final la abandon scolar.

2. Au fost  organizate sesiuni de consultatii la diferite discipline conform problemelor de învatare identificate pe parcursul anilor de studiu de profesorii de la ficare clasa.

3. S-a acordat o importanta deosebita identificarii în permanenta a lacunelor existente în ceea ce priveste cunostintele elevilor si capacitatii acestora de acoperire a lor concomitent cu procesul de achizitie de noi cunostinte. În acest sens profesorii au urmarit  ritmic pe parcursul perioadei de raportare  evolutia tuturor elevilor prin aplicarea unor teste de evaluare specifice.

4. Numarul întâlnirilor si orele realizate sunt conform planificarii si descrierilor din cererea de finantare.  Au fost organizate 6 sedinte pe luna (timp de 3 luni) a câte doua ore fiecare, adica numar 12 ore în total/ disciplina/ luna.Disciplinele vizate au fost  Matematica, Limba si literatura româna, Biologie si Geografie prin alocarea unui numar total de 4 de ore în total pe luna repartizate astfel: 12 ore/luna/matematica, 12 ore/luna/limba româna, 12 ore pe luna/biologie, 12 ore pe luna/geografie.

5. Lunile (perioadele) în care s-a derulat aceasta activitate sunt:  octombrie 2021-decembrie 2021. In aceasta perioada  activitatile s-au desfasurat în salile de clasa.

6. In primele trei luni din anul II de implementare numarul de elevi implicati în aceasta activitate este de 71, iar numarul de ore de pregatire este: 36 ore limba româna, 36 ore biologie, 36 ore de matematica si 36 ore de geografie.

I.2. Organizarea unor activitati, ore de remediere la disciplinele de bacalaureat destinate claselor XI –XII

 

In anul I de implementare (ianuarie 2021-septembrie 2021)

 

1. Prin aceasta activitate s-a urmarit pregatirea suplimentara a elevilor, în afara orelor normale de curs, pentru examenul de Bacalaureat. Disciplinele vizate au fost  Matematica, Limba si literatura româna, Biologie si Geografie prin alocarea unui numar total de 40 de ore în total pe luna repartizate astfel: 10 ore/luna/matematica, 10 ore/luna/limba româna, 10 ore pe luna/biologie, 10 ore pe luna/geografie.

2. Profesorii si-au organizat orele suplimentare tinând cont de programa la disciplinele de bacalaureat, de nivelul de pregatire al elevilor si de capacitatea acestora de asimilare si învatare. De asemenea au aplicat  teste de  progres care au fost întocmite astfel  încât sa respecte structura subiectelor de bacalaureat si al caror scop a fost sa  urmareasca evolutia elevilor.

3. S-au organizat  5 sedinte pe luna a câte 2 ore fiecare/ disciplina/ 40 ore pe luna.  Activitatile au fost desfasurate în sala destinata special derularii activitatilor din proiect si pe platforma educationala Adservio.

4. Activitatile remediale la disciplinele de bacalaureat destinate claselor XI –XII, se bucura de o prezenta buna a elevilor nostri. Comunicarea între cadrele didactice si elevii din grupul tinta a fost relativ buna; s-au transmis cererile de înscriere ale elevilor,  fise de lucru si documentare.

5. Lunile (perioadele) în care s-a derulat aceasta activitate sunt: ianuarie 2021-septembrie 2021, exceptie lunile iulie 2021 si august 2021 in care  nu s-au desfasurat activitati. In lunile ianuarie 2021-aprilie 2021 activitatile s-au desfasurat online iar în celelalte luni activitatile s-au desfasurat în salile de clasa.

6. Rezultatele propuse pentru întreg anul I: prin aceasta activitate s-a urmareit pregatirea suplimentara a elevilor, în afara orelor normale de curs, pentru examenul de Bacalaureat. Disciplinele vizate sunt Matematica, Limba si literatura româna, Biologie si Geografie prin alocarea unui numar total de 40 de ore în total pe luna. Prin aceasta activitate s-a urmarit atingerea în principal a OS 2. Cresterea procentului de promovabilitate la examenul de bacalaureat cu 1% fata de anul anterior, în perioada 2020-2022, respectiv 3% pana la finalul proiectului si OS 3. Cresterea cu un procent anual de 1% a numarului de absolventi din anii terminali înscrisi la examenul de bacalaureat în perioada 2020-2022, respectiv 3% pana la finalul proiectului.Rezultatele propuse pentru întreg anul I s-au realizat.

 

In anul II de implementare (octombrie 2021-decembrie 2021)

 

1. Prin aceasta activitate s-a urmarit pregatirea suplimentara a elevilor, în afara orelor normale de curs, pentru examenul de Bacalaureat. Disciplinele vizate au fost  Matematica, Limba si literatura româna, Biologie si Geografie prin alocarea unui numar total de 40 de ore în total pe luna repartizate astfel: 10 ore/luna/matematica, 10 ore/luna/limba româna, 10 ore pe luna/biologie, 10 ore pe luna/geografie.

2. Profesorii si-au organizat orele suplimentare tinând cont de programa la disciplinele de bacalaureat, de nivelul de pregatire al elevilor si de capacitatea acestora de asimilare si învatare. De asemenea au aplicat  teste de  progres care au fost întocmite astfel  încât sa respecte structura subiectelor de bacalaureat si al caror scop a fost sa  urmareasca evolutia elevilor.

3. S-au organizat  5 sedinte pe luna a câte 2 ore fiecare/ disciplina/ 40 ore pe luna.  Activitatile au fost desfasurate în sala destinata special derularii activitatilor din proiect si pe platforma educationala Adservio.

4. Activitatile remediale la disciplinele de bacalaureat destinate claselor XI –XII, se bucura de o prezenta buna a elevilor nostri. Comunicarea între cadrele didactice si elevii din grupul

?inta a fost relativ buna; s-au transmis cererile de înscriere ale elevilor,  fise de lucru si documentare.

5. Lunile (perioadele) în care s-a derulat aceasta activitate sunt:  octombrie 2021-decembrie 2021. In aceasta perioada  activitatile s-au desfasurat în salile de clasa.

6. In primele trei luni din anul II de implementare numarul de elevi implicati în aceasta activitate este de 46, iar numarul de ore de pregatire este: 30 ore limba româna, 30 ore biologie, 30 ore de matematica si 30 ore de geografie.

 

I.3. Activitati de consiliere, orientare profesionala si dezvoltare personala

 

In anul I de implementare (ianuarie 2021-septembrie 2021)

1. Consilierea individuala a elevilor cu absenteism ridicat, identificarea cauzelor absenteismului, identificarea unor solutii in vederea reducerii numarului de absente, mentinerea acestora in sistem, prevenirea abandonului scolar;

2. Includerea unor  activitati de consiliere de grup ce au avut  ca scop dezvoltarea motivatiei pentru studiu, identificarea unor scopuri si obiective personale pe termen scurt si lung, autocunoastere si dezvoltare personala, managementul emotiilor;

3. Au avut loc ateliere de dezvoltare a competentelor ce conduc spre cresterea posibilitatilor de angajare, cautarea activa a unui loc de munca; (accesarea informatiilor si resurselor pentru dezvoltarea carierei, redactarea de CV-uri, scrisori de intentie, simularea interviurilor de angajare, etc.);

4. S-au realizat workshop-uri unde elevii consiliati sa aiba posibilitatea de a accesa informatii, resurse online si consiliere online;

5. Consiliere cu privire la reteaua postliceala, universitara, informatii cu privire la criteriile de admitere;

6. Sesiunile de consiliere, orientare profesionala si dezvoltare personala au fost  numar de 10/luna/2 ore/ doua cadre didactice;

7. Lunile (perioadele) în care s-a derulat aceasta activitate sunt: ianuarie 2021-septembrie 2021, exceptie iulie 2021 si august 2021 in care  nu s-au desfasurat activitati. In lunile ianuarie 2021-aprilie 2021 activitatile s-au desfasurat online iar în celelalte luni activitatile s-au desfasurat în salile de clasa.

8. Rezultatele propuse pentru întreg anul I: activitati de consiliere, dezvoltare personala si orientare in cariera a elevilor prin informare cu privire la oportunitati in alegerea carierei, tranzitia si insertia pe piata muncii, continuarea studiilor in invatamantul tertiar; Prin aceasta activitate am urmarit  atingerea în principal a OS 2. Derularea unor activitati de îndrumare si orientare în cariera, dezvoltare personala destinate elevilor din grupul tinta în perioada 2020 si 2022. De asemenea aceasta activitate va avea un rol major în atingerea OS.1 deoarece va creste interesul elevilor pentru scoala, cunoastere si propria dezvoltare astfel încât sa determine reducerea la un procent minim efectele negative care conduc la corigenta, repetentie si în final la abandon scolar.

Rezultatele propuse pentru întreg anul I au fost realizate.

 

In anul II de implementare (octombrie 2021-decembrie 2021)

 

1. Consilierea individuala a elevilor cu absenteism ridicat, identificarea cauzelor absenteismului, identificarea unor solutii in vederea reducerii numarului de absente, mentinerea acestora in sistem, prevenirea abandonului scolar;

2. Includerea unor  activitati de consiliere de grup ce au avut  ca scop dezvoltarea motivatiei pentru studiu, identificarea unor scopuri si obiective personale pe termen scurt si lung, autocunoastere si dezvoltare personala, managementul emotiilor;

3. Au avut loc ateliere de dezvoltare a competentelor ce conduc spre cresterea posibilitatilor de angajare, cautarea activa a unui loc de munca; (accesarea informatiilor si resurselor pentru dezvoltarea carierei, redactarea de CV-uri, scrisori de intentie, simularea interviurilor de angajare, etc.);

4. S-au realizat workshop-uri unde elevii consiliati sa aiba posibilitatea de a accesa informatii, resurse online si consiliere online;

5. Consiliere cu privire la reteaua postliceala, universitara, informatii cu privire la criteriile de admitere;

6. Sesiunile de consiliere, orientare profesionala si dezvoltare personala au fost  numar de 10/luna/2 ore/ doua cadre didactice;

7. Lunile (perioadele) în care s-a derulat aceasta activitate sunt:  octombrie 2021-decembrie 2021. In aceasta perioada  activitatile s-au desfasurat în salile de clasa.

8. In primele trei luni din anul II de implementare numarul de elevi implicati în aceasta activitate este de 44, iar numarul de ore de consiliere este de 60.  

II.1 Excursii recretive - vizite de studiu

 

1. Referitor la excursii si vizite, echipa de management analizeaza posibilitatea realizarii, chiar si partial, a acestora în perioada urmatoare. La momentul actual liceul nu dispune de resurse financiare pentru realizarea achizitiilor necesare.

 

2. Au fost organizate  4 vizite la agenti economici din Turda, judetul Cluj pentru familiarizarea elevilor cu posibilitatile de integrare pe piata muncii, dupa cum urmeaza:

Data vizitei

Denumire agent economic

Numar de elevi participanti

29.01.2021

SC DRANKA BOD SRL (HOLCIM)-Municipiul Turda, Str. LIBERTATII,

8

26.04.2021

SC MIONA COMSERV SRL, Turda, Str. Dr. Ioan Ratiu

10

27.05.2021

SC TALORA SRL, Turda Str. Clujului

10

02.07.2021

CREMVET DIAGNOSTIC SRL, Turda, str. Libertatii

8

 

3. Au fost organizate 2 vizite la parteneri locali din Turda, judetul Cluj  pentru prezentarea oportunitatilor de obtinere a unor fonduri nerambursabile pentru initierea unei proprii afaceri.

dupa cum urmeaza:

 

Data vizitei

Denumire agent economic

Numar de elevi participanti

29.09.2021

Statiunea de Cercetare-Dezvoltare Agricola Turda

10

08.11.2021

INFO MIAD SRL, punct de lucru Turda

9

 

 

4. A fost organizata  o vizita la  Salina Turda, judetul Cluj si la  principalele obiective turistice din Turda si imprejurimi.

5. Prin aceste activitati recreative am urmarit crearea unui echilibru între momentele de învatare si recreative, de relaxare astfel încât sa avem cresterea rezultatelor obtinute de elevi, orientarea în cariera.

6. Activitatile recreative s-au concentrat pe descoperirea si cultivarea talentului si aptitudinilor elevilor în diverse domenii ale artei, culturii si sportului, pe dezvoltarea competentelor de comunicare si lucru în echipa, abilitati sociale neecsare în viata de zi cu zi.

 

III.1 Achizitionarea de echipamente informatice

Achizitiile s-au realizat partial la acest moment, pentru anul I de proiect, în functie de resursele financiare disponibile.

-        În perioada de raportare nu exista achizitii efectuate.

-         

-        În formularul de aplicatie, la activitatea III.1., aliniatul e., se precizeaza ca activitatile de achizitionare a echipamentelor informatice se desfasoara în perioada „decembrie 2019 – noiembrie 2020”, perioada care corespundea primului an de implementare a proiectului. Contractul este semnat in 13.10.2020. Din motive care nu depind de noi primul an de implementare al proiectului nostru este 2020-2021. Achizitiile au fost efectuate conform planului de achizitii avizat de monitor în data de 10.12.2020.

 


Proiectul privind Învatamântul Secundar (ROSE)

Schema de Granturi pentru Licee

Beneficiar: Colegiul ”Emil Negrutiu” Turda

Titlul subproiectului: “IMPLICA-TE IN PROPRIA REUSITA”

Acord de grant nr. 793/ 13.10.2020

 

COMUNCAT DE PRESĂ PROIECT ROSE,

30.10.2020

 

 

 

 

 

Colegiul „Emil Negrutiu”, Turda, judetul Cluj, cu sediul în localitatea Turda, str. Agriculturii, nr. 27, jud. Cluj, cod SIIIR 1261102341, tel 0264-312637, reprezentat prin doamna Gavrilescu Timea Karola,

este  beneficiarul unui grant finantat din Schema de granturi pentru licee, derulata în cadrul Proiectului privind Învatamântul Secundar - ROSE, proiect finantat conform Acordului de Împrumut nr. 8481-RO semnat între Guvernul României si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare si ratificat prin Legea nr. 234/2015, în scopul realizarii Subproiectului intitulat “IMPLICA-TE IN PROPRIA REUSITA”.

 

Obiectivul general al proiectului: Cresterea eficientei interne a liceului de a actiona cu succes în directia reducerii ratei de abandon scolar si a absenteismului pentru o integrare mai buna în învatamântul formal,  care sa conduca la cresterea procentului de absolvire a liceului si al celui de promovare a examenului de bacalaureat.

 

Obiectivele specifice ale proiectului:

OS 1. Reducerea numarului de corigenti/repetenti de pe fiecare nivel de studiu (cls. IX- XII) cu o rata anuala de 1% pe orizontul de timp 2019-2022, respectiv 3% pana la finalul proiectului.

OS 2. Cresterea procentului de promovabilitate la examenul de bacalaureat cu 1% fata de anul anterior, în perioada 2019-2022, respectiv 3% pana la finalul proiectului.

OS 3. Cresterea cu un procent anual de 1% a numarului de absolventi din anii terminali înscrisi la examenul de bacalaureat în perioada 2019-2022, respectiv 3% pana la finalul proiectului.

 

Beneficiarii directiai proiectului sunt în primul rând elevii înmatriculati în clasele IX-XII în perioada octombrie 2020- august 2022, care vor beneficia de consultata în pregatirea pentru examenul de bacalaureat si de consiliere, îndrumare si orientare în cariera, dupa cum urmraza:

-        elevi proveniti din grupuri dezavantajate (copii/tineri de etnie roma, copii/tineri din zone dezavantajate socio-economic, copii/tineri proveniti din familii dezorganizate);

-        elevi cu performante scolare foarte modeste sau marcati de esec scolar cognitiv;

-        elevi lipsiti de supraveghere parentala adecvata, ca efect al plecarii parintilor în strainatate, autoritatea redusa a celor ce se substituie parintilor;

-        elevi care prezinta riscul abandonului scolar, ca efect al absenteismului sau al caderii sub influenta unor grupuri cu efect perturbator;

 

Activitatile principale care se deruleaza în proiect:

MEC-UMPFE a acordat  Beneficiarului un grant, în valoare totala de 332.500 LEI, fond nerambursabil, care va fi utilizat de catre Beneficiar pentru realizarea tuturor activitatilor prevazute în Subproiect, corespunzatoare anilor 1 si 2,  potrivit prevederilor din prezentul Acord de grant si din Manualul de granturi pentru licee:

I.1 Organizarea unor activitati, ore de remediere la clasele IX – XII în vederea reducerii numarului de corigenti/repetentisia abandonului scolar

  1. Ce ne propunem prin aceasta activitate – derularea unor activitatipedagogice si de sprijin oferite elevilor în cadrul unor ore suplimentare , care sa stimuleze interesul acestora pentru scoala, cunoastere si propria dezvoltare astfel încât sa determine reducerea la un procent minim efectele negative care conduc la corigenta, repetentie si în final la abandon scolar. Practic vor fi organizate sesiuni de consultatii pe durata celor trei ani  la diferite discipline conform problemelor de învatare identificate pe parcursul anilor de studiu de profesorii de la ficare clasa. Se va acorda o importanta deosebita identificarii în permanenta a lacunelor existente în ceea ce priveste cunostintele elevilor si capacitatii acestora de acoperire a lor concomitent cu procesul de achizitie de noi cunostinte. În acest sens profesorii vor urmarii ritmic pe parcursul anului scolar evolutia tuturor elevilor prin aplicarea unor teste de evaluare specifice. În functie de rezultatele obtinute la testele de evaluare initiala, de progres si sumative elevii identificati cu nevoi de remediere vor fi îndrumati spre orele de consultatii remediale în cadrul carora se va urmari recuperarea cunostintelor lipsa identificate. Având în vedere ca pe parcursul programului de remediere programul scolar se va desfasura normal se va urmarii evitarea suprasolicitarii elevilor prin identificarea unui orar convenabil pentru acestia si prin adaptarea materiei de recuperat la stilul de învatare a fiecarui elev în parte. Scopul este sa-i facem pe elevi sa-si descopere propriul potential de învatare, sa-si descopere si sa-ti adapteze stilul propriu de învatare astfel încât ulterior parcurgerii programului remedial sa faca fata cerintelor de învatare, sa dobândeasca încredere în propria lui capacitate de autodezvoltare, încercând sa nu supraîncarcam elevii prin cresterea suplimentara a timpului destinat învatarii. Pornind de la cele mentionate mai sus ne propunem sa organizam 6 sedinte pe luna a câte doua ore fiecare, adica numar 12 ore în total/ disciplina/ luna.  Disciplinele vizate sunt Matematica, Limba si literatura româna, Biologie si Geografie prin alocarea unui numar total de 48 de ore în total pe luna repartizate astfel: 12 ore/luna/matematica, 12 ore/luna/limba româna, 12 ore pe luna/biologie, 12 ore pe luna/geografie.

 

  I.2  Organizarea unor activitati, ore de remediere la disciplinele de bacalaureat destinate claselor XI –XII

Prin aceasta activitate se urmareste pregatirea suplimentara a elevilor, în afara orelor normale de curs, pentru examenul de Bacalaureat. Disciplinele vizate sunt Matematica, Limba si literatura româna, Biologie si Geografie prin alocarea unui numar total de 40 de ore în total pe luna repartizate astfel: 10 ore/luna/matematica, 10 ore/luna/limba româna, 10 ore pe luna/biologie, 10 ore pe luna/geografie.

Scopul acestei activitati este sa ofere elevilor posibilitatea de a-si fixa mai bine notiunile la disciplinele de bacalaureat, de a lucra suplimentar în cadrul acestor ore de pregatire, având posibilitatea sa puna întrebari si rezolve împreuna cu profesorul anumite probleme neântelese la clasa.

 

I.3. Activitati de consiliere, orientare profesionala si dezvoltare personala

Activitati de consiliere, dezvoltare personala si orientare in cariera a elevilor prin informare cu privire la oportunitati in alegerea carierei, tranzitia si insertia pe piata muncii, continuarea studiilor in invatamantul tertiar;

        Elevii vor învata deprinderi pentru folosirea surselor informationale diverse, sa întocmeasca colectii, sa sistematizeze date, sa învete sa învete, în acest fel îsi vor asuma responsabilitati si se vor autodisciplina.

 

II.1 Excursii recretive - vizite de studiu

Prin aceste activitati se urmareste crearea unui echilibru între momentele de învatare si recreative, de relaxare astfel încât sa conduca la cresterea rezultatelor obtinute de elevi, orientarea în cariera. Scopul activitatii este acela  de a le recompensa efortul depus în pregatire pe parcursul anului.

 

Rezultatele asteptate sunt:

-        îmbunatatirea rezultatelor scolare în general

-        realizarea indicatorilor de impact propusi si chiar depasirea lor

-        elevii nostri sa devina mai încrezatori în propriile forte, sa constientizeze importanta studiului permanent si a faptului ca ei trebuie sa îsi planifice viitorul

-        prin achizitiile de bunuri si consilierea elevilor – parintilor - profesorilor vom moderniza procesul instructiv – educativ din institutie

-        pregatirea profesorilor pentru utilizarea unor metode alternative de predare – învatare si utilizarea tehnologiei moderne va duce la accentuarea caracterului activ – participativ al procesului instructiv si va asigura cresterea interesului educabililor

-        prin rezultatele obtinute institutia sa dobândeasca prestigiu în comunitate

-        implicarea mai accentuata a familiei si a comunitatii în viata scolii în sustinerea si

monitorizarea progresului elevilor

-        prin îmbunatatirea rezultatelor scolare, scaderea ratei abandonului scolar, cresterea ratei celor care se înscriu la examenul de bacalaureat vom contribui la o mai buna pregatire a fortei de munca din localitate

 

Coordonator de grant,

Pasc Daniela

Director.

Gavrilescu Timea Karola